Wednesday, December 14, 2005

After 5 days Cusco




It is as if I have been a lifetime here already. Today was the first day that I started to work in the orphanage. I will spare you the details of the difficulties I encountered trying to be placed in this orphanage. Appointments without anybody attending but me, so no result. Calling for appointments and being replaced 6x in one day. Yesterday I already went to another project just to see how it was. But there were more volunteers than children. Today in the orphanage I was shown around on the premises. They have like 7 buildings and each buildings places 8 or 9 children. They are being looked after by one woman (mami). Most of them are abandoned children or children of addicted parent. In the house where I worked there is this baby of two months that was found on the street. I have been tending to two children today, Marcia (3sh) and David (2sh). I went to play with them the whole morning, like that the "Mami" could do other things. I have no idea if it's of any use what I'm doing but the "Mami" expressed a lot of gratitude which made me even more uncomfortable. I hope it make's some difference. I did teach the little ones how to catch a bal and we laughed a lot, especially when I fell from the stairs ;-) Foto's will be added soon.
Yesterday I went out with some other students and volunteers. More about this another day.

4 comments:

Anonymous said...

Hallo Miriam,

Ook wij lezen zo nu en dan je avonturen op deze site. De link gekregen van vriendin Margot, ben ik geinteresseerd in je. En je studiegenoot, mijn man, ook!

Vandaag lees ik wat twijfels, maar ik weet zeker over een aantal dagen te lezen dat je je eigen weg gevonden hebt.

"Never forget that simply one smile can make a differance!"

Wij wensen je een fijne tijd toe en veel leerervaringen.

Groeten van
Klaske en Nico Faaij

Anonymous said...

Hallo Miriam,

Dit week-end is Lara bij me; ze heeft me jouw web-log laten lezen.
Hierbij een pluim voor jouw ondernemingslust.

Ik ben blij voor je dat je bij een aardige familie woont en hoop dat je daarmee fijne kerstdagen gaat vieren.
Zijn er in Peru ook festiviteiten rond de jaarwisseling of heb je daar nog niets van gemerkt

Het werken met de weeskinderen zal vast veel voldoening geven. Veel succes gewenst.

Veel liefs en veel fijne dagen,
groeten van Rita.
-----------------------------------

Hoi Chica!

Kijk vol spanning uit naar nieuwe verhalen, ik blijf je uiteraard volgen. Heb je al veel foto's gemaakt? Hier alles goed, het grote aftellen (Kerst, Oud&Nieuw) is begonnen!

Kus, en nog 1! Laar

Anonymous said...

Lieve Miriam,

Ik sluit mij helemaal aan bij Klaske en Nico; wat jij daar doet maakt weldegelijk verschil, nu kon die ''Mami'' door met haar bezigheden wetende dat de kindertjes zich goed vermaakten wat bijzonder belangrijk is voor de prille kinderziel.
Ik ben erg trots op je als je dat maar weet!

Liefs, Margot.

Anonymous said...

Hallo Miriam,

Ik heb je verhalen gelezen, wat een enorme ervaring zal dit zijn. Wat geweldig dat wij dit op afstand mee mogen beleven. Je weet dat wat jij doet goed is. Geniet ervan. Ik hoop dat je hele fijne kerstdagen zult hebben en een knallend uiteinde.
Liefs,Joyce